Contact
Contact

De 7 meest gestelde vragen bij de eerste kennismaking


De 7 meest gestelde vragen bij de eerste kennismaking met de Zorg van Toen!

Verhuizen naar een zorglocatie is voor de meeste mensen en hun mantelzorgers een ingrijpende en emotionele gebeurtenis. Er gaat vaak een lang traject aan vooraf, waarin het steeds duidelijker wordt dat thuis wonen niet langer comfortabel en veilig voelt.
Wij helpen u graag bij uw zoektocht naar een fijne woonplek met liefdevolle zorg, aandacht en vertrouwen. Als wij u één belangrijke tip mogen geven: kom eens praten. Want samen kunnen we pas echt goed bepalen wat de beste woonplek is voor bijvoorbeeld uzelf, uw ouders, een familielid of vriend.

Tijd voor een goed gesprek!

Wanneer u meer informatie wilt over de Zorg van Toen en onze locaties, dan is de kans groot dat u onze receptiemedewerker aan de telefoon krijgt. U wordt vervolgens doorverbonden met onze locatiemanager van de locatie van uw keuze. Ook als u via ons infoadres uw gegevens doorgeeft neemt onze locatiemanager direct contact met u op. Onze locatiemanager is uw eerste aanspreekpunt. Hij of zij zal op zeer korte termijn met u een afspraak maken voor een nadere kennismaking en een rondleiding.

Er worden onze locatiemanagers diverse vragen gesteld, hieronder sommen wij de 7 meest gestelde vragen mét antwoorden voor u op:

Is er een wachtlijst bij de Zorg van Toen?

Voor onze locatie Residentie de Weverij in Oss momenteel niet. U zou hier dus binnenkort al kunnen wonen. Wel is er voor het Fraterhuis St. Jozef in De Bilt een wachtlijst. Wij zijn ons aan het oriënteren op een uitbreiding op het terrein maar zijn daarvoor afhankelijk van de gemeenten. Door een interne verbouwing, waarmee we een aantal nieuwe appartementen kunnen realiseren, proberen we de wachttijd zo kort mogelijk te houden.

Behoort een rondleiding tot de mogelijkheden?

Natuurlijk kan dat, u bent altijd van harte welkom. Het is verstandig om een locatie te bezichtigen en te ervaren of u zich er thuis zou kunnen voelen. Een rondleiding op één van onze locaties is een uitgelezen kans om de sfeer te proeven. Onze locatiemanager plant vrijblijvend een afspraak met u in, staat u graag te woord en leidt u op een veilige en verantwoorde manier rondt.

Bieden jullie 24-uurszorg?

Op al onze locaties is er een 24-uurszorg garantie. Dit betekent dat er altijd, ook in de avond en nacht, een gediplomeerde medewerker aanwezig is. En in de achterwacht een verpleegkundige en een specialist op het gebied van ouderen geneeskunde. Ons zorgteam biedt zowel lichamelijke (somatische) zorg als zorg die hoort bij ouderen met geheugenproblemen (psychogeriatrisch), bijvoorbeeld dementie. Onze zorg loopt uiteen van de verzorging van medicatie en steunkousen tot intensieve verpleging en behandeling, afhankelijk van uw Wlz indicatie door het CIZ. De inhoudelijke invulling van uw zorguren leggen we vast in een zorgleefplan.

Welke doelgroepen passen bij de Zorg van Toen?

De Zorg van Toen biedt ruimte aan ouderen met zowel een zorgvraag op lichamelijk- als op cognitief gebied. Aan de hand van uw hulpvraag en voorkeuren kijken we samen naar welke zorg en appartement het beste bij u past.
Bij ons wonen zonder zorgindicatie? Dat is ook mogelijk, onze locatiemanager van de locatie waar u gaat wonen kan u daar verder over informeren.

Is het wel betaalbaar?

Wij begrijpen deze vraag, u wilt graag weten waar u financieel aan toe bent. Na onze eerste kennismaking en rondleiding ontvangt u van ons een opgave van de kosten, wij leggen u uit hoe deze kosten zijn opgebouwd en wat er in ons uitgebreide woonservicepakket zit.
De Wet Langdurige Zorg kent een eigen bijdrage. Woont u bij ons en heeft u een WLZ indicatie, dan betaalt u de lage eigen bijdrage vanwege ‘Zorg Thuis’. Omdat u een woonruimte huurt bij de Zorg van Toen ligt de eigen bijdrage aanzienlijk lager dan bij reguliere verpleeghuizen. Onze locatiemanager kan u daar verder over informeren.
Voor het huren van uw woonruimte bij de Zorg van Toen betaalt u huur- en servicekosten. De bedragen voor de huur en servicekosten liggen tussen de €2.500,00 en € 3.650,00 all-in per maand voor een echtpaar.
Onze gezellige appartementen zijn ruim opgezet en bieden een veilige, prettige leefomgeving door de 7×24-uurs zorggarantie en het brede aanbod aan welzijn en servicediensten.
In de bovengenoemde prijs zijn naast de huur van het appartement de volgende services inbegrepen:

• Dagelijkse maaltijden (ontbijt, lunch en diner)
• Warme en koude dranken
• Wasserij service platgoed (wassen, drogen en strijken)
• De meeste gezamenlijke activiteiten
• Onderhoudskosten aan het gebouw en tuin
• Schoonmaakkosten van uw appartement en gemeenschappelijke ruimtes
• Gas, water en elektra
• Inboedel en aansprakelijkheidsverzekering.

Kan ik hier met mijn partner wonen?

Ja, dit is zeker mogelijk. Onze woonzorglocaties bieden comfortabele appartementen die uitermate geschikt zijn voor echtparen. U bent welkom bij de Zorg van Toen met uw partner, ook wanneer één van u zorg nodig heeft.

Zijn huisdieren welkom?

Ja, maar wij stellen wel als voorwaarde dat u zowel fysiek als mentaal in staat dient te zijn zelf voor uw huisdier te zorgen. Uw huisdier mag bovendien geen overlast veroorzaken voor uw medebewoners. En op het moment dat u niet meer in staat bent voor uw huisdier te zorgen dan dient er iemand garant te staan.
Heeft u nog vragen? Dan kunt u ons altijd bereiken via 085-1119539.

En bezoek regelmatig onze website want er zijn nieuwe, prachtige locaties op komst. 

Wilt u onze nieuwsbrief ontvangen?

Copyright Zethoven 2022 gemaakt door CustomerScope
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram